Nowoczesny system rozliczenia paliwa to nasz obecnie flagowy model systemu dzięki któremu możemy w pełni kontrolować, i wpływać na zużycie paliwa lekkiego i ciężkiego na jednostkach pływających dla których jest on dedykowany.
Nasz system to innowacyjny model pozwalający na dokładny pomiar spalanego paliwa, dający możliwość wykorzystania szeregu danych do optymalizacji kosztów transportu, a także ochrony środowiska naturalnego poprzez znaczne obniżenie emisji spalin do atmosfery.
Dzięki pomiarowi z odbiorników zainstalowanych na jednostce mamy możliwość rejestracji szeregu parametrów wymaganych do zbilansowania zużycia energii. System umożliwia pomiar paliwa lekkiego jak i ciężkiego, następnie archiwizuje dane w celu analizy na dowolnym arkuszu kalkulacyjnym, dane te wysyłane są do armatora poprzez sieć internetową.
Dzięki naszemu systemowi nie tylko ograniczamy emisję spalin do atmosfery, a normy są coraz bardziej restrykcyjne ale mamy również z pozycji armatora bezpośredni wpływ na obniżenie kosztów eksploatacyjnych poprzez bezpośredni monitoring danych dotyczących zużycia paliwa.
Ważnym atutem systemu jest jego kompleksowość i dokładność, dzięki technologii uzyskujemy w prosty i przejrzysty sposób dane, których zdobycie do tej pory nie było łatwe.
System wyświetla dane pomiarowe i wyliczone:
- czasowe zużycie paliwa na godzinę lub milę morską,
- zużycie globalne,
- licznik kasowalny,
- wskaźniki wychyłowe zużycia paliwa, kursu statku, kierunku wiatru,
- wskaźniki załączonych urządzeń okrętowych, takich jak kocioł, agregat, prądnica, silnik
Części składowe Systemu Pomiaru:
- komputer przemysłowy "FUTURO",
- sterownik dedykowany KoPUS do rejestracji danych i komunikacji wewnątrz systemu,
- moduły pomiarowe – obrotów, ciśnienia, temperatury, poziomu, przepływu, położenia,
- moduły przetworników - hart/modbus, kąt/rezystancja/napięcie,
- analizatory siecienergetycznejpracujących agregatów i prądnic wałowych statku,
- czujniki pomiarowe: przepływu(Coriolis lub turbina), ciśnienia (tensometryczny lub piezorezystancyjny), obrotów (indukcyjny), temperatury(termopara typ K), poziomu (ciśnieniowy), położenia (przetwornik kąta rezystancyjny), położenia listwy pomiarowej,
- modułu zasilania, UPS,
- wykorzystane rodzaje komunikacji – MODBUS, HART, ETHERNET.
Kontakt
Apiss
Automatyka Elektronika
Mobile: +48 501 317 011
Tel: +48 91 439 58 01
Email: apiss@apiss.pl
ul. Koralowa 53
Bezrzecze 71-220